Meta, compania-mamă a Facebook și Instagram, ar putea introduce versiuni cu plată pentru cele două servicii pentru utilizatorii din Europa.
Potrivit The New York Times, care citează trei persoane care au cunoștință de planurile companiei, măsura ar reprezenta răspunsul Meta la reglementările privind utilizarea datelor utilizatorilor din Uniunea Europeană, informează fanatik.ro.
Meta ar putea introduce abonamente cu plată
Meta ar putea adăuga o opțiune de abonament plătit la Instagram și Facebook în Europa. Opțiunea fără reclame este menită să răspundă reglementărilor Uniunii Europene (UE) care au diminuat unele dintre cele mai profitabile metode de colectare de date ale Meta.
Compania a declarat în aprilie că publicitatea în UE a reprezentat 10% din veniturile totale ale companiei.
Mișcarea ar fi prima dată când Meta se abate de la modelul său standard de platformă unică gratuită susținută de publicitate (și de colectarea de date asociată).
Fără reclame în aplicație
NYT precizează că societatea va continua să ofere în UE versiuni gratuite ale Facebook și Instagram, susținute de publicitate. Nu se știe cu exactitate când va lansa compania nivelurile fără publicitate sau cât ar costa acestea.
O opțiune fără reclame pentru utilizatorii europeni ar marca una dintre cele mai semnificative diviziuni între tehnologia de consum din UE și SUA. Meta și alte platforme sociale au fost forțate să se adapteze pe măsură ce GDPR și alte reglementări similare au fost impuse de autoritățile europene.
Nu este clar cât ar costa versiunile cu plată ale aplicațiilor sau când le-ar putea lansa compania. Timp de aproape 20 de ani, activitatea principală a Meta s-a axat pe oferirea de servicii gratuite de rețele sociale utilizatorilor și pe vânzarea de publicitate companiilor care doresc să ajungă la acest public.
În ianuarie, compania a primit două amenzi în valoare totală de 390 de milioane de euro din cauza încălcării Regulamentului european General privind Protecţia Datelor (RGPD), anunţa atunci autoritatea irlandeză de reglementare, cea care acţionează în numele Uniunii Europene.
Autoritatea preciza că Meta şi-a încălcat ”obligaţiile în domeniul transparenţei” şi avea o bază juridică eronată ”în prelucrarea datelor cu caracter personal în scopuri de publicitate” ţintită.