Vești proaste pentru anumiți șoferi. Pot rămâne fără permis. UE vrea să înăsprească legislația rutieră și anunță o reformă majoră a legislației privitoare la permisul de conducere.
Aleșii propun ca șoferii vârstnici să fie evaluați medical mai des pentru a vedea dacă sunt apți. Cu toate acesta, doar unu din zece accidente rutiere este provocat de șoferi de peste 60 de ani, potrivit evz.ro.
Reguli mai aspre pentru permis
A fost depus în Parlament un proiect de lege de modificare a Codului Rutier. Acesta prevede ca valabilitatea permisului de conducere pentru șoferii cu vârsta de 70 de ani va fi înjumătățită. Astfel, se va scădea perioada de valabilitate de la zece ani, la cinci ani. Pentru cei de peste 80 de ani, carnetul de șofer va mai fi valabil doar doi ani.
Patru deputați au pus în dezbatere în Senat această măsură. Este vorba despre Cristian Ichim (neafiliat), Laura Vicol (PSD), Cristina Trăilă (PNL) și Zoltán Zakarias (UDMR). Propunerea de modificare și completare a Codului Rutier a fost semnată de peste 90 de deputați și senatori.
Se dorește creșterea siguranței rutiere în România
Unul dintre scopurile acestui proiect este creșterea siguranței rutiere în România. Proiectul își propune „reducerea numărul de șoferi care nu sunt apţi medical să fie prezenţi pe drumurile publice”.
Concret, „valabilitatea administrativă a unui permis de conducere eliberat pentru vehiculele din categoriile AM, Al, A2, A, B, Bl şi BE, deţinute de persoane cu vârsta de 70 de ani şi peste această vârstă este de 5 ani”, prevede proiectul de lege.
Totodată, va fi scăzută valabilitatea permiselor de conducere deţinute de persoane cu vârsta de 80 de ani şi peste această vârstă de la 10 ani (în cazul permiselor de conducere eliberate pentru vehiculele din categoriile AM, Al, A2, A, B, Bl şi BE) la 2 ani, iar pentru permisele de conducere la celelalte categorii de vehicule de la 5 ani, la 2 ani.
„Prin implementarea măsurilor de reducerea a valabilităţii permiselor de conducere la persoanele în vârstă se va reduce numărul de şoferi care conduc în prezent vehicule pe drumurile publice, deşi au boli care influenţează negativ condusul şi care pot produce accidente rutiere cu consecinţe grave”,
justifică autorii proiectului măsura propusă.