Normele de aplicare a Codului Rutier se modifică după ce Executivul a adoptat un nou proiect de Hotărâre de Guvern.
Proiectul, inițiat de Ministerului Afacerilor Interne (MAI) și votat în ședința de Guvern de vineri, modifică și completează Regulamentul de aplicare a Codului rutier.
Modificarea din Codul Rutier
O schimbare importantă constă în modificarea normelor referitoare la numerele de înregistrare locală ale vehiculelor lente (numerele galbene). Culoarea distinctivă a acestora va fi păstrată, dar în locul abrevierii denumirii localității, considerată greu de identificat în trafic, noile numere de înregistrare vor conține un indicativ format din cifre. Acest indicativ va fi stabilit ulterior prin ordin emis de Ministrul Afacerilor Interne.
Vehiculele vizate sunt tramvaiele, troleibuzele, mopedele, mașinile și utilajele autopropulsate utilizate în lucrări de construcții, agricole, forestiere, tractoarele care nu se supun înmatriculării, precum și vehiculele cu tracțiune animală care se înregistrează de către consiliile locale.
Mai mult decât atât, potrivit proiectului, plăcuțele de înmatriculare ale autovehiculelor înregistrate la Ministerul Apărării Naționale, Ministerul Afacerilor Interne, Serviciul de Protecție și Pază și, după caz, la Serviciul Român de Informații vor fi compuse din abrevierea denumirii instituției, scrisă cu litere majuscule și dintr-un număr de ordine.
Vechile numere de înmatriculare ar urma să fie valabile până la radierea autovehiculelor care le folosesc.
Mașinile furate din străinătate nu vor mai putea fi înmatriculate
Forma actuală a legislației prevede că interdicția de înmatriculare a autovehiculelor sau remorcilor este impusă de îndeplinirea a două condiții. Acestea trebuie să fie reclamate ca fiind furate atât în România, cât și în străinătate și să fie date în urmărire de către Inspectoratul General al Poliției Române.
În prezent, multe dintre autoturismele furate în afara țării, dar aduse în România în vederea înmatriculării, nu sunt reclamate autorităților române, fapt care, susține MAI, ar putea conduce la concluzia că interdicția (de înmatriculare – n.r.) nu este aplicabilă și vehiculelor date în urmărire la nivel internațional de către autoritățile competente ale altor state, scrie avocatnet.ro.