Una dintre metodele pe care le folosesc atacatorii în lansarea de atacuri de tip scam implică crearea unor pagini pe social media, care copiază denumirea şi identitatea vizuală a unor branduri cu reputaţie, precum Lidl, avertizează specialiştii Centrului Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO), într-o postare pe Facebook, relatează AGERPRES.
Atac cibernetic de tip phishing
„La scurt timp după lansarea unor astfel de pagini, imediat ce au bifat un număr consistent de urmăritori, aceştia vor publica cel mai probabil postări în care promovează concursuri sau oferte promoţionale false. Scopul principal este acela de a determina utilizatorii să execute o acţiune dăunătoare (accesarea unor link-uri maliţioase, introducerea unor date personale, financiare sau credenţiale pe site-uri de phishing, etc.), folosindu-se de un anumit scenariu, care de obicei implică iniţiative promoţionale închipuite”, susţin experţii în securitate cibernetică.
Potrivit sursei citate, un exemplu în acest sens este o pagină de Facebook denumită ‘Lidl Romania’, creată joi, 29 iulie 2021.
„După cum se poate observa, audienţa acestei pagini a ajuns la 400+ urmăritori. Spre deosebire de aceasta, pagina de Facebook oficială a Lidl Romania are peste 2 milioane de urmăritori, dar şi un bagde care atestă autenticitatea acestei pagini. Mare atenţie la aceste detalii! Verificaţi mereu dacă sunteţi pe un canal oficial de comunicare, atunci când interacţionaţi cu postări din partea unor branduri cunoscute şi raportaţi mereu către reţeaua socială astfel de conturi sau pagini false, pentru a le împiedica orice tentativă infracţională”, notează CERT-RO.