Comisarii ANPC au verificat peste 600 de importatori și comercianți de ulei de măsline. S-au dat amenzi de peste 700.000 de lei și s-au oprit de la comercializare sute de litri.
Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au efectuat controale la peste 600 de importatori și comercianți de ulei de măsline din toată țara. Ce nereguli s-au constatat.
Ulei de măsline neconform pe rafturile magazinelor
Reprezentanții ANPC au anunțat că au desfășurat, în perioada 14 – 31 octombrie, o serie de controale în vederea verificării uleiurilor de măsline. Aceștia au pus accent pe calitatea și modul de comercializare, iar neregulile n-au fost deloc puține.
619 de operatori economici au fost controlați, dintre care 276 au fost amendați pentru nerespectarea prevederilor legale. A fost verificată o cantitate de aproximativ 17.000 de litri de ulei de măsline, dintre care peste 5.000 de litri prezentau diferite nereguli.
Echipele de control au prelevat și cinci probe de laborator pentru a verifica, cu exactitate, produsele. În acest fel, au identificat mai multe probleme pe partea de compoziție.
„Ca urmare a analizelor de laborator, a rezultat neîncadrarea a trei dintre acestea în prevederile legale europene, din punctul de vedere al caracteristicilor organoleptice, aciditate, extincţia specifică, conţinutul de ceară, compoziţia acizilor graşi şi compoziţia de steroli”, au transmis reprezentanţii ANPC.
ANPC a dat amenzi de peste 700.000 de lei
În urma neregulilor constatate de echipele de control, comisarii au dat 165 de amenzi contravenționale în valoare de 748.000 de lei.
S-a decis oprirea temporară de la comercializare a unei cantități de 4.500 de litri de ulei de măsline până la remedierea problemelor.
Ce nereguli s-au constatat
Cele mai frecvente nereguli găsite au fost legate de ambalajele care erau deteriorare, ori deformate. De asemenea, mai multe produse erau expirate, iar condițiile de păstrare nu erau conforme.
În același timp, comisarii ANPC au găsit și etichete neconforme. Lipseau înscrierile, iar valorile nutriționale erau greșite, erau informații incomplete cu privire la locul de comercializare sau țara de origine a produsului și nu se respecta regimul promoțiilor.
Mai mult, nu erau afișate prețurile, ori erau puse în locuri greu vizibile și lizibile. Comercianții nu au afișat și prețul pe unitatea de măsură, ceea ce le-a adus probleme.