Care este, în realitate, compoziția pe care o are cașcavalul de la Lidl și Kaufland. Doar puțini clienți cunosc etichetele.
Supermarketurile din România sunt pline de preparate din lapte atât de la producători români, cât și de la cei din străinătate. Descoperă din ce este făcut, de fapt, cașcavalul de la Lidl sau Kaufland. Puțini români citesc etichetele atunci când pun în coșul de cumpărături alimentele.
Rețeta cașcavalului vândut în magazinele Lidl și Kaufland
Cașcavalul este unul dintre produsele iubite de clienții români și care nu lipsește din niciun frigider. Alimentul este savuros și se poate consuma simplu sau în diverse preparate culinare delicioase și sățioase.
Acesta nu ar trebui să aibă o rețetă complicată, cu multe ingrediente, motiv pentru care specialiștii vin cu un avertisment. Atunci când treci pragul magazinelor Lidl sau Kaufland ar fi bine să fii mai atent la etichete.
Ele nu trebuie să aibă sub nicio formă ingrediente dubioase, care au rolul să îmbunătățească aspectul sau să reducă costurile de producție. Unul dintre acestea este, în opinia oamenilor de știință, colorantul artificial – caroteni (E160a).
Aditivul este utilizat de mulți producători pentru a conferi produsului o culoare mai galbenă. Așadar, imită aspectul unui cașcaval maturat natural. Colorantul este sigur în cantități mici, însă prezența sa în cașcaval ridică semne de întrebare legat de auteticitatea produsului.
În general, cașcavalul se face din câteva ingredinte simple și la îndemâna tuturor. Clienții nu trebuie să ia în calcul doar prețul atunci când merg la magazin, ci și etichetele care sunt foarte importante pentru sănătate. Alimentele procesate au un cost mai mic la raft.
Cașcavalul Gouda, un produs cu etichetă înșelătoare
Reprezentantul Asociației Patronale Române din Industria Laptelui (APRIL), Dorin Cojocaru, trage un semnal de alarmă legat de cașcavalul Gouda. Acesta se găsește pe rafturile de la Lidl și Kaufland, dar este un produs cu etichetă înșelătoare.
Magazinele de discount sunt insensibile și ignoră clienții care le atrag atenția asupra faptului că au la vânzare produse lactate cu denumiri dubioase. Acesta este motivul principal pentru care oamenii trebuie să fie mai atenți la ceea ce achiziționează.
„Spre exemplu, celebrulul cașcaval Gouda, întâlnit la raft cu această denumire și care ar trebui să fie acea brânză olandeză foarte consumată în țara de origine și care se obține doar din lapte de vacă pasteurizat”, a declarat Dorin Cojocaru, scrie spynews.ro.
„În România, la unele magazine, un produs etichetat ca fiind cașcaval Gouda are o rețetă proprie, care include coloranți artificiali – caroteni, care nu au nimic în comun cu rețeta originală”, a completat specialistul.