Certificatul Covid la locul de muncă va fi introdus în momentul înregistrării unei creşteri susţinute de 3 săptămâni consecutive a numărului de cazuri cu un coeficient de 1,5, iar acordarea de către Guvern a voucherelor gratuite pentru testare va asigura adaptarea agenţilor economici la situaţia creată de introducerea acestuie certificat, arată un comunicat al Ministerul Sănătăţii.
Adoptarea legii privind certificatul digital COVID-19, similar cu celelalte state ale UE, trebuie adaptată situaţiei din România şi trebuie să ţină seama de interesul de sănătate publică, dar şi de nevoia de funcţionare corespunzătoare a economiei, potrivit Ministerului Sănătății.
Potrivit proiectului privind certificatul Covid la locul de muncă discutat în Coaliție testarea gratuită a angajațiilor trebuie să se facă pentru o perioadă de maxim 45 de zile prin acordarea unor tichete tip vouchere în valoare de 50 de lei (tichetul).
- Voucherele sunt gândite pentru testele antigen care trebuie făcute în instituții publice sau private, acreditate (în farmacii, la medicul de familie, clinici private sau de stat) astfel încât rezultatele să fie încărcate în platforma națională.
- Statul direcționează către angajator voucherele care pot fi folosite pe o perioadă de maxim 45 de zile de la declanșarea stării de alertă în care se solicită certificatul.
- angajații pot beneficia de maxim 15 vouchere/ tichete.
Certificatul STOP COVID se eliberează în urma îndeplinirii uneia dintre următoarele condiţii: vaccinarea cu schema completă împotriva virusului SARS-CoV-2 /dovada trecerii prin boală /rezultatul negativ certificat al unui test RT-PCR (valabil 72 de ore) sau antigen rapid (valabil 48 de ore).