Influencerii, în vizorul fiscului. Direcţia Generală Antifraudă (DGAF) a declanşat o campanie de verificări vizând situaţiile fiscale ale persoanelor care obţin venituri, nedeclarate, din activităţi desfăşurate online pe platforme audio-video şi/sau pe site-uri de tipul reţelelor sociale, relevă informaţii transmise pentru Profit.ro de către instituţie.
Platformele vizate de controale sunt YouTube, ţinta principală a verificărilor, dar şi Facebook, Instagram sau Tik-Tok.
Sunt verificate persoane din domenii diferite, cum ar fi cel muzical, de media, de IT, de gastronomie şi de călătorii.
„Persoanele identificate şi verificate operează/ administrează canale de YouTube sau pagini de socializare pe principalele site-uri social media, încarcă poze/materiale audio-video şi activează în domeniile: muzical, media, IT, gastronomie, călătorii.
DGAF va continua evaluările şi controalele pe linia prevenirii şi combaterii evaziunii fiscale, inclusiv în ceea ce priveşte persoanele care realizează venituri din activităţi pe platformele online/ social media, şi va căuta permanent să îşi adapteze activitatea la noile provocări”,
atrage atenţia Direcţia Antifraudă.
Cei care și-au construit canale de succes pe YouTube atrag, însă, atenția că, în timp ce pe YouTube este destul de simplu să câștigi niste bani, „chiar și pentru niște copii”, declararea acestor sume la ANAF este mai complicată, mai ales în cazul celor care nu au cunoștințe fiscale.