Regulamentul de funcționare pe Transalpina și Transfăgărășan va fi modificat. Schimbarea se produce începând din acest an, potrivit drumarilor. Vremea neobișnuit de caldă a influențat luarea acestei decizii.
Astfel, tronsoanele Piscul Negru, Bâlea Lac, Bâlea Cascadă de pe Transfăgărășan, dar și Rânca-Obârșia Lotrului, de pe Transalpina nu vor mai fi închise, obligatoriu, la finalul lunii octombrie, așa cum s-a întâmplat în anii precedenți.
Șoferii vor putea circula pe cele două drumuri până când vremea va permite acest lucru. Astfel, atâta timp cât temperaturile vor fi prietenoase și iarna se lasă așteptată, șoselele vor fi deschise circulației.
Verificări constante pe Transalpina și Transfăgărășan
Anunțul a fost făcut de CNAIR la Radio România Actualități. Drumarii au adăugat că în fiecare dimineață se verifică tronsoanele respective, pentru a fi convinși că sunt condiții sigure pentru șoferii care ajung aici.
„În această perioadă, pe Transfăgărășan, mai ales pe versantul nordic din județul Sibiu, se montează plase de siguranță și alte sisteme prin care să se oprească avalanșa stâncilor”
„De asemenea, este în pregătire un proiect de amenajare a unor copertine de protecție din beto. Acestea vor permite circulația aproape pe întreaga durată a anului”,
au declarat reprezentanții CNAIR.
Transalpina și Transfăgărășan, cele mai frumoase din România
Transfăgărășanul este recunoscut ca unul dintre cele mai impresionante trasee rutiere din întreaga lume, fiind construit în perioada 1969-1974. Acesta începe în localitatea Bascov din județul Argeș și se încheie în apropierea localității Cârțișoara. La intersecția cu Drumul Național 1, care leagă Sibiul de Brașov.
Traseul Transfăgărășanului măsoară aproximativ 151 de kilometri și beneficiază de o popularitate remarcabilă nu doar în țara noastră, ci și în întreaga Europă.
Unul dintre punctele de atracție notabile de pe acest traseu este reprezentat de cel mai extins tunel din România, cu o lungime de 887 de metri.
Transalpina se remarcă ca fiind cea mai înaltă șosea din România, atingând altitudinea de 2.145 de metri. Această arteră rutieră străbate județele Alba, Vâlcea și Gorj, având o lungime totală de 148 de kilometri, ce se întinde pe crestele munților Parâng. Punctul cel mai înalt pe traseu se află în Pasul Urdele.