Ministerul Afacerilor Interne va începe emiterea primelor 5000 de cărți de identitate electronice în cadrul unui proiect pilot desfășurat în Cluj-Napoca.
Cetățenii vor putea scăpa de statul la cozi pentru că noua carte de identitate le va permite accesarea serviciilor de la distanță.
Cetățenii pot refuza să dețină un card nou de identitate și pot opta pentru un format cu securitate întărită, dar fără microcip.
Ministrul de Interne Lucian Bode a fost prezent, astăzi, în jurul orei 11.00, la Cluj-Napoca pentru a prezenta proiectul pilot de introducere a cărţilor de identitate electronice.
„Azi dăm startul emiterii cărţii de identitate electronică în cadrul unui proiect pilot pentru care ales municipiul Cluj-Napoca. Am găsit aici deschidere din partea domnului primar Emil Boc şi din partea echipei sale pentru implementarea acestui proiect pilot.
Le mulţumesc pentru interesul manifestat pentru acest proiect pilot. Mulțumesc echipei tehnice a MAI care, în colaborare cu partenerii instituţionali, a pus în practică, prin forţe propriii, acest proiect pilot
Suntem azi în faţa unui moment crucial pentru ceea ce înseamnă atât parcursul instituțional al serviciilor publice, cât și facilitățile de care românii vor putea beneficia odată cu deținerea cărții electronice de identitate”
a declarat ministrul Bode.
Cartea electronică de identitate şi cartea simplă de identitate vor fi puse în circulaţie în mod eşalonat, în maximum 18 luni de la data emiterii primei cărţi electronice de identitate sau a primei cărţi de identitate simple.
Cărțile de identitate cu cip vor avea dimensiunea unui card bancar
Cărțile de identitate cu cip vor avea dimensiunea unui card bancar și, pe lângă datele care se regăsesc și pe cărțile de identitate clasice, vor stoca o amprentă facială și două amprente digitale ale solicitantului.
O alte diferență majoră este că, în baza buletinului clasic, nu se va putea călători în străinătate, statele Uniunii Europene impunând condiția folosirii buletinului biometric. Cărțile de identitate vor putea fi preschimbate până pe 2 august 2031, în funcție de momentul la care actualele documente expiră, potrivit Monitorul de Cluj.
De ce acte ai nevoie pentru cartea de identitate electronică sau biometrică
- Cerere pentru eliberare buletin
- Certificatul de naștere, original și copie
- Certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soțului supraviețuitor, original și copie
- Hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă, după caz, original și copie
- Certificatul de deces al soțului/soției decedat/decedate, în cazul soțului supraviețuitor, original și copie
- Certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, după caz, original și copie
- Documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original și copie
- Chitanța reprezentând contravaloarea cărții de identitate
Tinerii care nu au împlinit vârsta de 14 ani pot să își facă buletin biometric, la cererea părinților sau a tutorilor legali.