O nouă taxă pentru șoferi! Toți cei care vor dori să circule în centrul orașelor mari vor fi nevoiți să achite o taxă suplimentară, informează antena3 CNN.
Până în vara lui 2025, autoritățile vor trebui să introducă taxe pentru șoferii care vor să circule în centrul orașelor.
O nouă taxă pentru șoferi
Totul este prevăzut într-o lege prin care sunt stabilite anumite zone cu nivel scăzut de emisii de dioxid de carbon. Mai exact, cei care vor dori sa intre cu mașina în centrul orașului vor trebui să plătească.
Principalele orașe vizate sunt București și municipiile: Bacău, Baia Mare, Brașov, Brăila, Cluj-Napoca, Constanța, Craiova, Galați, Iași, Pitești, Ploiești și Timișoara.
“În vederea limitării emisiilor provenite din transportul rutier și a îmbunătățirii calității aerului și sănătății populației se stabilesc zone cu nivel scăzut de emisii, denumite în continuare ZNSE”,
se arată în legea 155/2023.
Zonele, marcate cu indicatoare, vor fi de două tipuri:
- ZNSE pentru care se stabilesc tarife de acces, caz în care autoritatea administrației publice locale care instituie aceste zone trebuie să implementeze mecanisme care să asigure accesul în mod controlat în interiorul lor;
- ZNSE pentru care nu se stabilesc tarife de acces, ci doar reguli de acces, caz în care autoritatea administrației publice locale care instituie aceste zone nu trebuie să implementeze mecanisme care să asigure accesul în mod controlat în interiorul acestor zone (de exemplu, bariere de acces), dar trebuie să asigure controlul aleatoriu al accesului în aceste zone, prin intermediul poliției locale.
Primăriile ar urma să decidă care vor fi zonele cu nivel scăzut de emisii, în funcție de gradul de poluare și de aglomerație din fiecare oraș. În general vorbim însă de centru, așa cum se întâmplă în multe orașe europene.
În București a fost deja delimitată o astfel de zonă de la Parcul Cișmigiu până la Parcul Tineretului și Piața Victoriei. Centrul a fost marcat astfel în 2020, atunci când primăria a anunțat o taxă și restricții de circulație pentru mașinile poluante.
Însă, după un sondaj pe Facebook și un val de nemulțumiri din partea bucureștenilor, fostul edil a renunțat atunci la idee.
Și de atunci, în București nu s-a mai luat nicio măsură în acest sens. În Galați sunt deja restricții în centrul orașului.