Continuă înșelătoria având la bază imaginile Poștei Române. Autoritățile ne spun cum să ne protejăm de astfel de fraude ale hackerilor.
Într-un comunicat emis luni, 5 august, pe pagina oficială de Facebook a instituției, reprezentanții Directoratului Național de Securitate Cibernetică (DNSC) atrag atenția asupra creșterii numărului de raportări referitoare la utilizarea identității Poștei Române în diverse campanii de tip scam.
În această perioadă, infractorii din online continuă să trimită mesaje SMS ce conțin link-uri scurtate. Li se cere potențialelor victime să completeze datele necesare pentru livrarea unui colet.
Strategia hackerilor este una gândită pas cu pas pentru a convinge victimele. Astfel, accesarea acestor link-uri-capcană duce cetățeanul vizat către un site special creat, informează fanatik.ro.
Platforma online este una aproape identică cu site-ul oficial al Companiei Naționale Poșta Română. După ce sunt păcălite că se află într-un mediu sigur, victimele sunt întrebate de mai multe informații.
Ele văd un mesaj fals despre starea coletului. Urmează un al doilea formular unde se cer datele personale și cele de livrare aferente coletului. Punctul culminant al fraudei este în al treilea formular.
Aici, cetățeanul trebuie să introducă detaliile cardurilor bancare, inclusiv codul CVV/CVC. Aparent se cere plata unei sume foarte mici. În realitate însă, de pe cardul victimei va fi extrasă o sumă mult mai mare.
Ce trebuie să faceți dacă primiți mesaje cum sunt cele de mai sus
FOARTE IMPORTANT! Dacă primiți astfel de mesaje e vital să nu le dați curs. Trebuie să le raportați cât mai urgent la Direcția Generală Operațiuni Tehnice la adresa alerts@dnsc.ro sau la numărul de urgență 1911.
Măsuri de prevenție recomandate de DNSC:
- Înainte de orice: citiți cu atenție link-urile și conținutul mesajelor. Vă pot părea suspecte instant dacă ele conține erori de exprimare sau greșeli gramaticale.
- Apoi, nu dați click pe link-urile din mesaje/email-uri provenite de la persoane sau domenii necunoscute.
- Înainte de a introduce informații personale pe un website/aplicație, asigurați-vă că este un domeniu/aplicație legitimă.
- Dacă ați introdus deja date personale pe astfel de site-uri/aplicații, schimbați parolele imediat.
- Fiți precauți în privința solicitărilor de furnizare a informațiilor personale și financiare. Instituțiile și companiile nu vă vor solicita astfel de informații.
- Contactați imediat banca dacă ați răspuns unor astfel de solicitări și ați furnizat detalii bancare.