Noi reguli pentru supermarketuri. În curând, produsele adorate de români vor fi etichetate diferit, potrivit modificărilor legislative. Este vorba despre produsele din carne, care vor ajunge pe rafturile magazinelor din România.
Prețul cu care supermarketul a cumpărat produsul respectiv, atât de pe piața internă, cât și de pe piața externă, va fi afișat pe etichetă. Astfel, clienții vor afla care a fost adaosul comercial al magazinului din care fac cumpărăturile.
Noi reguli pentru supermarketuri
Pe etichetă va fi vizibil codul QR. Pentru a afla cu cât a cumpărat magazinul de la producător respectivul produs din carne, va trebui să scanăm codul QR. Așa cum era de așteptat, proprietarii societăților comerciale nu sunt de acord cu această inițiativă legislativă.
Ei consideră că prețul de achiziție ar trebui să fie confidențial.
„Nu îi înţeleg scopul. Cu ce ajută clientul final, prin a-mi şti preţul de achiziţie. Acest preţ eu cred că e un lucru confidenţial între client şi furnizor. Mi se pare normal acum să avem şi un cod QR unde să-mi afişez op-urile salariilor, op-urile la stat, tva ul pe care l-am plătit”,
a declarat proprietarul unui magazin, pentru Observator News.
Carnea sintetică nu va mai fi vândută în România
Proiectul de lege a fost adoptat, luni, de Senat. Mai mult, conform inițiativei, se va interzice vânzarea cărnii sintetice, obținute în laborator, pe piața din țara noastră. De asemenea, produsele românești vor fi marcate cu tricolorul țării.
O altă prevedere din lege se referă la schimbarea locului cărnii pe rafturile supermarketurilor. Concret, carnea care provine din România va fi expusă într-o vitrină separată. Și în privința mezelurilor, materia primă ar trebui să fie din țară.