Inspectorii ANPC au constatat nereguli grave în mai multe magazine Lidl din țară. S-au dat amenzi de milioane de lei și a fost suspendată activitatea în unele unități.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunţat, vineri, că inspectorii săi au efectiuat sute de controale la magazinele Lidl din ţară. Comisarii de la Protecția Consumatorilor au găsit mai multe nereguli, fapt pentru care s-au aplicat amenzi uriașe.
Inspectorii ANPC au aplicat amenzi în valoare de 7,3 milioane de lei unor magazine Lidl din București și din țară. În plus, din cauza neregulilor majore, autoritățile au decis oprirea temporară a prestării serviciilor, până la remedierea problemelor, în cazul a 38 de unităţi.
Din păcate pentru cei de la Lidl, dar și pentru cetățeni, în aceste supermaketuri s-au descoperit nereguli grave. Mizeria și produsele alimentare expirate sunt de departe chestiunile care au atras și sancțiunile celor de la ANPC.
ANPC a închis temporar 38 de magazine Lidl din țară
Din cauza acestor grave nereguli, ANPC a dat 481 de amenzi în valoare de 7,3 milioane de lei, 133 de avertismente. În plus, inspectorii au oprit definitiv de la vânzare produse neconforme în valoare de peste 125.000 lei.
Cei de la Protecția Consumatorilor au închise temporar 38 de magazine din Bucureşti şi judeţele Arad, Prahova, Caraş-Severin, Hunedoara, Neamţ, Iaşi, Constanţa, Olt, Dolj, Braşov, Alba, Mureş, Bihor, Satu Mare, Sălaj, Bistriţa Năsăud şi Ilfov. S-a mai propus încetarea practicilor comerciale incorecte în cazul a 66 de unităţi şi s-a închis temporar, pentru 6 luni, un magazin din Bacău.
Cele mai importante nereguli constatate de comisarii ANPC în magazinele Lidl din țară:
- – comercializarea unor produse alimentare cu data durabilităţii minimale depăşită
- – depozitare a unor produse de panificaţie neambalate, în lăzi cu praf şi impurităţi
- – folosirea unor vitrine sau lăzi frigorifice fără grafice de monitorizare a temperaturii, deteriorate sau neigienizate, cu gheaţă în exces, depuneri de praf, mâzgă, resturi alimentare şi de ambalaj, lovite, cu rugină, chedere rupte
- – utilizarea unor rafturi de expunere şi a unor tăvi deteriorate sau neigienizate
- – folosirea unor cuptoare neigienizate
- – comercializarea unor produse fără a avea eticheta cu elemente de identificare privind lotul şi data limită de consum
- – comercializarea unor produse alimentare cu ambalaje depreciate, devidate, cu lovituri mecanice
- – comercializarea unor fructe/legume ca fiind calitatea I când, în realitate, prezentau lovituri mecanice, mucegai şi zone încolţite
- – lipsa de la raft a preţurilor produselor
- – nerespectarea regimului promoţiilor (lipsa de la raft a produsului de referinţă, în cazul comercializării produselor, în sistem multipack, nespecificarea perioadei în care se desfăşura promoţia etc.)
- – neconcordanţe între preţul produselor de la raft şi cel de la casa de marcat
- – existenţa unor condiţii de depozitare necorespunzătoare, cu curăţenie deficitară
- – lipsa menţionării factorilor alergeni de pe etichetele produse în magazine
- – lipsa menţionării ţării de provenienţă a unora dintre produsele
- – nerespectarea temperaturii de depozitare indicate de producător a produselor etc.