Turiștii care folosesc popularul site de rezervări hoteliere Booking.com sunt avertizați să fie atenți la e-mailurile pe care le primesc și care le solicită să confirme plata cazării la hotel, după ce sistemului de e-mail al Booking.com ar fi fost spart de hackeri, potrivit The Guardian.
Mai mulți utilizatori au atras atenția asupra tentativei de pishing, iar, în fiecare caz, clientul fie a făcut check-in, fie urma să facă check-in la o unitate de cazare pe care a rezervat-o folosind Booking.com.
E-mailul trimis de la adresa noreply@booking.com susține că șederea lor ar putea fi anulată dacă nu furnizează detaliile cardului bancar printr-un link inclus în mesaj, informează economica.net.
Atenție la tentativele de fraudă pe Booking.com!
Dacă nu o fac în decurs de patru sau 12 ore (e-mailurile variază ușor) rezervarea va fi anulată. Notificări privind acest e-mail au apărut și în aplicația mobilă a companiei.
Booking.com a negat cu fermitate că sistemul său a fost spart și, în schimb, a acuzat că mesajele de încălcare a securității sunt rezultatul problemelor din sistemele de e-mail ale hotelurilor partenere.
Cu toate acestea, hotelurile afectate susțin că acest lucru nu ar fi putut avea loc la ei.
Într-o declarație pentru The Guardian, Booking.com a informat că asigurarea siguranței și încrederii platformei pentru partenerii și clienții săi reprezintă „cea mai mare prioritate”.
În contextul acestor tentative de fraudă, Booking.com îi îndeamnă pe clienți să fie precauți și să verifice politica de plată sau să contacteze serviciul lor de asistență pentru orice nelămurire.
Pentru a preveni astfel de situații în viitor, Booking.com a asigurat utilizatorii că va lua măsurile necesare pentru a proteja integritatea și securitatea datelor lor.
De asemenea, compania va comunica direct cu clienții afectați pentru a oferi suport și a clarifica orice neînțelegere. Se recomandă tuturor utilizatorilor să fie vigilenți și să nu ofere informații personale sau financiare prin linkuri nesolicitate.