O nouă taxă pentru șoferii români. Klaus Iohannis a promulgat legea

o-noua-taxa

foto monden.ro

Klaus Iohannis a promulgat recent legea privind noua formă a rovinietei și introducerea unei noi taxe rutiere denumită TollRo. Această decizie va avea efecte imediate asupra tuturor șoferilor români.

Guvernul a adoptat proiectul de lege în data de 22 iunie, stabilind că începând cu 1 ianuarie 2026, vehiculele cu o greutate de până la 3,5 tone vor plăti rovinieta, în timp ce vehiculele cu o greutate mai mare de 3,5 tone vor fi supuse unei taxe bazate pe distanța parcursă, informează fanatik.ro.

O nouă taxă pentru șoferii români

Tariful rutier va fi determinat în funcție de perioada de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România și va fi aplicabil tuturor categoriilor de vehicule înmatriculate, destinate transportului de persoane și de marfă cu o masă totală maximă autorizată (MTMA) de până la 3,5 tone.

Rovinieta se va aplica în funcție de categoria vehiculului, clasa de emisii poluante (EURO) și durata de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România.

Rovinieta va fi achitată în avans, înainte de utilizarea rețelei de drumuri naționale din România, și va fi structurată pe baza duratei de utilizare: o zi, 10 zile, 30 de zile, 60 de zile și 12 luni. În timp ce rovinieta se aplică pe întreaga rețea de drumuri naționale din România, se fac excepții pentru sectoarele de drum aflate în intravilanul municipiilor.

Începând cu aceeași dată, camioanele de marfă vor fi supuse unei taxe rutiere în funcție de distanța parcursă pe rețeaua de drumuri naționale, cunoscută sub denumirea de TollRo. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va fi responsabilă de colectarea acestei taxe.

Ce presupune TollRo

TollRo se va aplica tuturor vehiculelor înmatriculate destinate transportului de marfă cu o masă totală maximă autorizată (MTMA) mai mare de 3,5 tone. Cuantumul Taxei pe Kilometru va fi stabilit de CNAIR și va ține cont de utilizarea rețelei de drumuri naționale din România, excepție făcând sectoarele de drum aflate în intravilanul municipiilor.

Noul sistem de tarifare va include un tarif de utilizare a infrastructurii și un tarif bazat pe costurile externe, care vor lua în considerare principiile recuperării costurilor infrastructurii și a poluării atmosferice generate de trafic, conform Directivei 1999/62/CE.

Astfel, aceste măsuri legislative vizează introducerea unui sistem de taxare mai echitabil și adaptat nevoilor de infrastructură și mediului în România.

Refuzul plății rovinietei aduce după sine o contravenție, iar amenda aferentă se încadrează între minim dublul valorii anuale a acestui tarif și maximul care poate reprezinta chiar și de patru ori valoarea anuală a taxei de drum.

Exit mobile version