Vânzările de telefoane pliabile s-au triplat. Cum va evolua piața dominată de Samsung

telefoane-pliabile

foto lerato.ro

Circa 7,1 milioane de telefoane pliabile au fost vândute anul trecut la nivel global, o creștere de 264% față de anul anterior și, chiar dacă, nu au acaparat o cotă semnificativă a pieței totale de smartphone-uri, acestea au reprezentat o treime din piața Android premium (cu prețuri de peste 1.000 de dolari), arată datele IDC.

„Deși dispozitivele pliabile nu au acaparat o cotă semnificativă a pieței, cu 7,1 milioane de dispozitive livrate în 2021, acestea au reprezentat o treime din piața Android premium (peste 1.000 de dolari). Așadar, nu va trece mult timp până când dispozitivele pliabile, la fel ca și 5G, vor deveni o semnătură și o caracteristică așteptată a pieței Android premium”,

a declarat Nabila Popal, director de cercetare în cadrul IDC.

Samsung domină piața, cu peste 10 milioane de unități vândute

Potrivit unui studiul al ABI Research, până în 2030, 10% din toate smartphone-urile vor avea un ecran pliabil. Compania prognozează că în acest an va avea loc o schimbare semnificativă în ceea ce privește disponibilitatea pe piață și lansarea pe piață a mai multor dispozitive cu ecran flexibil.

Creșterea pieței cu 264% de anul trecut este atribuită de IDC succesului telefoanelor Flip3 și Fold3 lansate de Samsung, lider de piață în prezent. Aceste două modele au umplut spațiul lăsat de seria Galaxy Note, la care Samsung a renunțat anul trecut odată cu lansarea seriei Note 20, și a atras și clienți noi pentru brand.

Samsung domină piața, cu peste 10 milioane de unități vândute. De altfel, Samsung este singurul brand care a reușit să aibă peste 10 milioane de livrări și nouă lansări de modele de smartphone-uri pliabile. Samsung Galaxy Z-Flip 3 5G a înregistrat vânzări de 4,6 milioane de unități în 2021, cu o cotă de 52% din totalul livrărilor de smartphone-uri pliabile.

Exit mobile version