Pensii 2022. Un nou document trebuie depus obligatoriu la dosarul de pensionare

dosar-de-pensionare

foto obiectivbr.ro

Potrivit noii legi 76/2022, această adeverință cu toate datele de contact ale angajatorului este necesară pentru a putea fi informat de către Casa de Pensii cu privire la emiterea deciziei de pensionare a angajatului. În caz contrar dosarul poate fi respins.

Măsura legislativă are ca scop să elimine situațiile în care un pensionar încalcă prevederile Codului muncii prin continuarea activității profesionale după pensionare prin încetarea de drept a contractului individual de muncă odată cu împlinirea condițiilor de pensionare, şi cuprinde următoarele:

Pensii 2022

Acest document trebuie trimis respectivei companii în termen de maxim 5 zile de la emiterea deciziei de pensionare, moment în care angajatorul va putea demara procedurile prevăzute în Codul Muncii în cazul încetării activității:

În ceea ce privește pensia de invaliditate de gradul 3, pensia nu se poate activa decât dacă angajatul încetează activitatea profesională sau o continuă cu program de lucru de cel mult 4 ore/zi.

Măsura legislativă îşi propune să elimine situațiile în care un pensionar încalcă prevederile Codului Muncii prin continuarea activității profesionale după pensionare prin încetarea de drept a contractului individual de muncă odată cu împlinirea condițiilor de pensionare, informează avocat.net.

Exit mobile version