Cum pot fi recuperați banii de pe urma facturilor greșite la energie. Anunțul ministrului Energiei

virgil-popescu

foto cronicaromana.net

Virgil Popescu, a explicat cum vor fi recuperate sumele din facturile emise eronat. „Dacă diferența e mai mare de 100 de lei în cinci zile furnizorul are obligația să dea banii. Dacă e sub 100 de lei o să intre în factura viitoare”.

Ministrul Energiei a anunțat principalele măsuri aplicate prin noua Ordonanță de Urgență adoptată de guvern.

„Este evident că o factură care nu are plafon, nu are aplicate mecanismele de compensare. E evident că fiecare din noi știm cam cât plătim. În mod normal furnizorii au obligația să refacă facturile, să nu perceapă penalități și să nu perceapă banii. Recalcularea facturilor emise eronat, adică fără plafonare și compensare, trebuie în 15 zile să le recalculeze, iar în această perioada se suspendă eventuala plată a acestora. Pe perioada prezentei Ordonanțe sunt interzise debranșările. Există un regulament special pentru acest diferend între furnizori și client. Cantitatea se aplică pe perioada 1 noiembrie 31 martie, și exista coeficienți de repartizare a acestei cantități pe fiecare parte. Cu certitudine, facturile pe ianuarie vor fi luate în calcul”

a declarat Virgil Popescu.

Popescu: „Furnizorii au obligația să refacă facturile și să nu perceapă penalizări”

Conform declarațiilor ministrului, în măsurile din noua Ordonanță se interzice debranșarea clienților, se vor reface toate facturile eronate, se suspendă obligația de plată a facturii, până la emiterea noilor facturi.

Nu se aplică penalități pentru neplata facturii care trebuie refăcută. Totodată, recuperarea sumelor plătite în plus de client se va face prin cerere la furnizor dacă suma este de peste 100 de lei sau se va scădea din factură dacă este mai mică de 100 de lei.

Exit mobile version