Mielul de Paște – prețul real cerut de ciobani. În supermarket, prețul este dublu!

carne-de-miel

foto stirilekanald.ro

Vom scoate mai mulți bani din buzunar pentru masa de Paște. Un kilogram de carne de miel costă cu 30 la sută mai mult față de anul trecut. E motivul pentru care unii români spun că se vor reorienta către carnea de pui sau curcan.

Fermierii estimează că un kilogram de carne de miel va costa chiar și dublu față de prețul obținut în prezent și cu 30% mai mult, comparativ cu 2021, scrie Agrointeligența.

Scumpirile reflectate în preţul grâului, al porumbului, al furajelor, al benzinei şi al motorinei dar şi al energiei electrice şi al gazului au făcut ca şi carnea de miel, pe lângă cea de porc, să se vândă mult mai scump.

„În momentul de față prețul la miei variază în funcție de kilogram/cap și zona țării. Prețul se încadrează undeva între 17 -18 lei kilogram/viu, plus TVA. Iar carcasa ajunge undeva la 35-40 de lei în prezent, un preț pe care îl aveam anul trecut în perioada Pascală. Ca și creșteri, dacă ne referim la vânzarea în viu, față de anul trecut este o majorarea de 25 la sută, asta simțită pe pielea mea în fermă”,

a declarat vicepreședinte al Asociației Forța Fermierilor.

În prezent, carnea de miel iese pe porțile fermelor din România la prețul de 35-40 de lei pe kilogram, iar până la Paște e timp de noi creșteri.

De unde pot cumpăra consumatorii miel românesc

Ionuț Cioranu, tânăr crescător de ovine din județul Arad, și vicepreședinte al Asociației Forța Fermierilor,  spune că marile magazine nu sunt interesate de carnea de miel crescut în România.

”Dacă veți merge în marile magazine nu găsiți miel românesc. Deci tot ce se vinde în supermarket vine din afară. Ce vând fermierii de Paște se regăsește în piețe și puncte de sacrificare în ferme, pe care anul acesta ni s-a dat voie să le construim, acum cu 3 săptămâni înainte de Paște.

Foarte târziu pentru că noi nu suntem pregătiți în acest interval să construim un punct de sacrificare într-o fermă. În circa 10 zile va ieși legea și este într-adevăr un început de legătură între ciobanul român și consumator, posibilul client. Pentru că costurile la poarta fermieri sunt mult mai mici comparativ cu cele de sacrificare într-un abator”,

a mai arătat vicepreședintele AFF.
Exit mobile version