Italia: AGCM, va investiga termenii şi condiţiile acordurilor încheiate de McDonald’s cu francizorii săi

mcdonalds

foto: afaceri.news

Autoritatea pentru concurență din Italia, AGCM, va investiga termenii și condițiile acordurilor încheiate de McDonald’s cu francizorii săi, în urma mai multor plângeri, potrivit unui document obținut de Reuters.

Acţiunea AGCM ar putea pune lanţul de fast-food-uri din SUA în situaţia de a plăti o amendă de până la 10% din cifra sa de afaceri globală, dacă va fi găsit vinovat de încălcarea normelor antitrust italiene, scrie News.ro

Cu 85% din restaurante operate de francizați, franciza este un model de afaceri important pentru McDonald’s.

McDonald’s are aproximativ 615 restaurante în Italia, dintre care 85% nu sunt deținute de companie.

„Deşi nu ştim încă detalii despre ancheta lansată de Autoritatea italiană pentru concurenţă, suntem dispuşi să colaborăm cu Autoritatea şi suntem siguri de corectitudinea muncii noastre şi de rolul pe care McDonald’s l-a avut şi continuă să îl aibă în stimularea antreprenoriatului şi în sprijinirea economiei ţării”.

a declarat McDonald’s

McDonald’s are la dispoziție 60 de zile pentru a răspunde după ce a fost notificată, iar ancheta trebuie să fie încheiată până la 31 decembrie 2022, se arată în document.

McDonald’s a ajuns în atenţia AGCM după ce trei operatori au depus plângeri, în martie, cu privire la chirii, redevenţe, mărimea investiţiilor lor şi politicile de vânzare, potrivit documentului.

Exit mobile version