Schimbare majoră la înmatricularea şi radierea autovehiculelor

inmatriculari_auto

foto romania.net

Schimbare majoră la înmatricularea şi radierea autovehiculelor. Un nou proiect de ordonanță a fost publicat, recent, de către oficialii de la Ministerul de Interne din România privind crearea unui cadru legal despre înființarea unei platforme informatice prin care transferul de proprietate asupra autoturismelor se va putea face prin mijloace electronice.

Această platformă va putea fi utilizată și pentru a declara cumpărarea sau înstrăinarea mașinilor, fără ca șoferii să mai fie nevoiți să meargă la sediul ANAF pentru înscrierea vehiculelor în evidențele fiscale, informează antena3 CNN.

Schimbare majoră la înmatricularea şi radierea autovehiculelor

Codul rutier urmează să fie modificat, potrivit proiectului de OUG de la MAI, astfel încât operațiunile legate de vânzarea ori înmatricularea și radierea din circulație a autoturismelor să se poată realiza online.

Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări va fi responsabilă cu dezvoltarea unei platforme informatice, ce este destinată furnizării de servicii publice electronice pentru înmatricularea vehiculelor.

Statisticile Direcției generale permise de conducere și înmatriculări arată că, în anul 2022, aproape un milion și jumătate de certificate de înmatriculare au fost eliberate, fără actele emise ca duplicat al unor certificate deteriorate, pierdute sau furate, și au fost efectuate 167.847 operațiuni de radiere.

Cum vor avea acces românii la platforma IT a MAI

Pentru a putea folosi această platformă IT, proiectul prevede că solicitanții trebuie să se prezinte la serviciile publice comunitare regim permise pentru stabilirea identității și pentru a primi userul şi parola de acces.

Ulterior, cei care s-au autentificat în platforma IT a MAI vor putea să introducă câteva date necesare identificării vehiculului și, după caz, eventuale înscrisuri în formă electronică necesare operațiunilor de înmatriculare, transcriere a transmiterii dreptului de proprietate asupra unui vehicul, emitere a unui nou certificat de înmatriculare, radiere din circulație, precum și declarare fiscală sau radiere din evidențele fiscale (documente de transfer al dreptului de proprietate încheiate în afara platformei, dovada declarării furtului vehiculului, certificat de distrugere etc.).

Datele introduse în platformă vor fi analizate de lucrători din cadrul autorității competente de înmatriculare, în vederea aprobării efectuării operațiunii solicitate.

Ulterior efectuării formalităților de înmatriculare/radiere, informațiile necesare declarării/radierii în/din evidențele organului fiscal competent vor fi automat transmise acestuia, prin interconectarea cu sistemul informatic propriu al Ministerului Finanţelor/ANAF.

Exit mobile version