Revoluția de la casele de marcat din Auchan. Clienții, revoltați de dispariția casierilor

auchan

foto profit.ro

Ca parte a proceselor de modernizare și digitalizare a companiei, Auchan a început remodelarea liniilor de case din magazine și construirea unui parcurs 100% self check-out pentru clienți.

Datorită noului sistem de case, clienții beneficiază de un timp redus de așteptare la casele de marcat, toate acestea fiind permanent deschise. Toți angajații din zona caselor de marcat evoluează spre o nouă meserie, cea de consilier, noul lor rol fiind acela de a acorda consultanță și suport clienților.

Noua soluție de case propune o abordare flexibilă, fiind formată din case self service potrivite atât pentru un număr redus de produse, cât și pentru cumpărături mai voluminoase, fiind destinată pentru a evita formarea de cozi și pentru a reduce timpul de aștepare la case.

În funcție de dimensiunea magazinului, între 16-50 de case rapide self check-out funcționează permanent în fiecare unitate. Casele rapide self check-out sunt intuitive și ușor de utilizat, iar întregul proces de scanare a cumpărăturilor poate fi realizat în mod individual de către client sau cu ajutorul consilierilor de case, aceștia fiind permanent disponibili pentru a oferi suportul necesar.

În prezent, 12 dintre magazinele Auchan (hipermarketuri, supermarketuri și magazine de proximitate MyAuchan) din București, Cluj, Constanța, Brașov, Iași și Timișoara sunt deja echipate cu noul sistem de case, urmând ca până în 2025 acesta să fie disponibil în toate unitățile rețelei.

Casierii evoluează spre o nouă meserie

Unul dintre cele mai importante aspecte în procesul de schimbare a parcursului de case îl reprezintă transformarea și evoluția meseriei de casier, spre o profesie mult mai atractivă și dinamică.

Compania investește în ample procese de formări pentru personalul din acest departament, în urma cărora aceștia vor dezvolta competențele de comunicare și relaționare necesare pentru a acorda consultanță și suport clienților.

„O să ajungem să le și aranjăm tot noi produsele la raft“

Anunțul a data naștere la o serie de reacții pe platforma Reddit.

„Eu unul pierd timp în plus și mă enervează să caut pe ce parte sunt codurile la produs, unde e ceapă de apă și ceapă roșie pe cântar. Nu mă pricep la asta și nici nu vreau să facă parte din skill-urile mele. Simt că magazinele și au crescut profitul pe spinarea mea. E plină țară de hipermarketuri din 300 în 300 de metri, înseamnă că România e țară profitabilă pentru ei. Atunci să pună mâna să și plătească niște casieri. Pe trendul asta o să ajungem să le și aranjăm tot noi produsele la raft, eventual să dăm și cu mătura la final de tură”,

a precizat un alt client.

Și pe pagina de Facebook a Auchan clienții și-au manifestat nemulțumirea și îndeamnă la boicot:

„Nu mai calc pe la voi! Ideal ar fi să nu mai vină niciun client la voi!!!”

„Flotări nu ne puneți să facem? Rușine să vă fie!”

„O idee proastă, ca să nu zic direct tâmpită! Nu înțeleg scopul unui asemenea demers! Mai rău încurcă. O idee care mi s-a părut foarte bună au fost casele rapide unde angajații scanau repede produsele și apoi mergeai cu bonul la aparatele de plată”

Exit mobile version