Codul Rutier ar putea fi modificat din nou. Schimbările vizează indicatoarele de circulație

codul-rutier-indicatoare

foto playtech.ro

Un proiect de lege depus la Parlament ar putea pune capăt haosului în circulație provocat de indicatoarele prost amplasate sau inoportune. Câteva zeci de parlamentari din partide aflate la putere, dar și din opoziție au semnat un proiect de lege prin care este reglementat modul de amplasare a indicatoarelor rutiere.

Proiectul depus la Senat vrea să corecteze situațiile în care indicatoarele de circulația îngreunează traficul rutier sau chiar provoacă accidente din cauza modului defectuos în care au fost amplasate. Pe viitor, administratorii drumurilor vor fi trași la răspundere pentru modul în care s-au îngrijit de amplasarea acestor indicatoare.

Codul Rutier prevede că mijloacele de semnalizare rutieră se instalează astfel încât să fie observate cu uşurinţă şi de la o distanţă adecvată, atât pe timp de zi, cât şi pe timp de noapte, trebuie să fie în deplină concordanţă între ele, precum şi într-o stare tehnică de funcţionare corespunzătoare.

Administratorii nu-și respectă obligațiile

Indicatoarele sunt amplasate și întreținute de administratorul drumului public respectiv, după ce au fost avizate în prealabil de către poliția rutieră. Numai că, în lipsa unor sancțiuni, administratorii nu-și respectă obligațiile ce le revin. 

„Astfel, întâlnim indicatoare cu treceri de pietoni ascunse în spatele copacilor, marcaje rutiere inexistente, indicatoare rutiere neconforme, cu dimensiuni diferite de cele standard şi care nu mai au vopsea lizibilă pe ele şi, de asemenea, cozi uriaşe de autovehicule formate din pricina unor semafoare puse la întâmplare pe străzile din România”

„Majoritatea autorităţilor locale care sunt şi administratori de drum au recunoscut că nu au efectuat nici un marcaj rutier în ultimii ani în multe zone ale localităţilor lor, motivând că bugetul alocat în prezent abia acoperă necesarul unui sector/cartier”, 

se spune în expunerea de motive a proiectului de lege.

Inițiatorii invocă o statistică din 2021 potrivit căreia 1.100 de kilometri de drum din România au marcajele rutiere deteriorate, iar peste 5.500 de indicatoare lipsesc cu desăvârşire. Potrivit unei informări a Brigăzii Rutiere din București, doar în sectorul 2 erau peste 700 de treceri de pietoni neconforme.

În 2021, pe trecerile de pietoni au avut loc 470 de accidente, care au dus la 101 decese și rănirea gravă a altor 375. Neacordarea priorității pentru pietoni este a treia cauză a producerii accidentelor din România, iar mulți șoferi implicați în acest gen de incidente au spus că fie nu au văzut semnul de circulație întrucât era ascuns în spatele copacilor, fie marcajul de pe zebră era șters.

Exit mobile version